Les restriccions al centre milloren els temps de l'autobús

Les restriccions al centre milloren els temps de l'autobús Les restriccions de trànsit a Aston Quay / Foto: Liffey

El passat vint-i-cinc d’agost van començar a implementar-se les restriccions al trànsit privat als Quays -o molls- més cèntrics, al voltant d’O’Connell Bridge, amb l’objectiu de foragitar els vehicles privats que circulaven per allà de pas cap a una altra banda i no com a destinació final, un col·lectiu d’automobilistes que, segons alguns estudis encarregats pel Comú de Dublin, representaven dos terços del total.

Aquesta reordenació del trànsit al centre, d’implementació esglaonada i que en el futur s’aplicarà en més punts de la ciutat, va generar força controvèrsia entre els comerciants i el gremi dels aparcaments, que temien que això els perjudiqués, per la qual cosa van demanar de posposar-la adduint que no se n’havia informat prou i que això causaria molta disrupció; de tota manera, el Comú no els va fer cas i va tirar pel dret.

Inicialment, s’ha barrat el pas, de set del matí a set del vespre, als cotxes que circulen per Bachelors Walk i arriben al pont d’O’Connell, que no poden continuar tot dret cap a Eden Quay ni girar cap a la dreta i creuar el Liffey pel pont, només poden enfilar O'Connell amunt, mentre que a la riba sud, els conductors que van per Burgh Quay no poden continuar tot dret cap a Aston Quay o girar cap a l’esquerra cap a D'Olier Street i han de girar obligatòriament cap a la dreta, passant per O’Connell Bridge.

Els resultats es van veure ben aviat i és que les dades de la National Transport Authority (NTA) revelen que la cosa va començar a funcionar del primer moment perquè el nombre de cotxes que aleshores circulaven pels Quays s’ha reduït un 60%; en termes absoluts, això es tradueix en uns quatre-cents quaranta cotxes a l’hora de mitjana, dos-cents setanta a la riba sud i cent setanta a la nord. A més, el temps de trajecte per a les línies d’autobús que passen per allà va reduir-se un 24%, mentre que el nombre d’usuaris va augmentar un 11%.

I ara, tres mesos després, el temps de trajecte s’ha reduït encara més: un 25% en l’hora punta del matí -de vuit a nou- a la riba nord, és a dir, a Bachelors Walk, i un 32% en l’hora punta del vespre -de cinc a sis- a la riba sud, quan els commuters tornen cap a casa després de la feina.

Font addicional: The Irish Times

Torna a dalt