Ryanair demana a crits la fi del "passenger cap" a Dublin

Ryanair demana a crits la fi del "passenger cap" a Dublin Avions de Ryanair a l'aeroport de Dublin / Foto: Liffey

L’aeroport de Dublin té, per llei, un límit màxim de trenta-dos milions de passatgers anuals, una xifra que fou fixada fa més de disset anys quan va entrar en servei la Terminal 2 i és que els reguladors urbanístics van adduir que un nombre de passatgers superior podria ocasionar problemes de congestió als accessos de l’aeroport, però ara, quan ja s’ha arribat a aquesta xifra, hom pot comprovar que no és així i que s’hi arriba sense cap problema.

De tota manera, a manca de saber la xifra de passatgers del desembre, que serà inferior en noranta mil viatgers respecte al mateix mes de l’any passat, ben segur que el global per a enguany ultrapassarà el límit de trenta-dos milions i es calcula que serà un milió més. Això ha fet que ja s’hagi començat a moure fils per a augmentar el límit -anomenat passenger cap-, malgrat que aquests tràmits burocràtics van una mica lents, sobretot a Irlanda, puix que hi ha diverses agències estatals involucrades, per la qual cosa, s’haurà de mirar de fer mitjançant alguna mena de drecera.

I entre els més crítics amb la desídia del govern, de l’administració local i de l’entramat d’agències públiques amb fama d’inoperants -sovint justificada pels fets- hi ha Ryanair, que veu com qualsevol pla o oportunitat de creixement a l’aeroport de Dublin topa amb el límit de passatgers, tant a llarg com a curt termini, com s’ha pogut veure aquests dies.

A més, el tancament temporal del port de Holyhead (País de Gal·les) arran dels desperfectes causats per la tempesta Darragh durant el primer cap de setmana de desembre ha obligat molta gent a canviar el ferri per l’avió i això ha fet que la demanda de bitllets de vols entre el Regne Unit i Irlanda hagi augmentat sense que s’incrementés l’oferta, per la qual cosa, el preu d’alguns bitllets dels dies més propers a Nadal s’ha enlairat, mai més ben dit.

En aquest sentit, Ryanair ha informat que en deu vols de la companyia de Londres cap a Dublin el preu del bitllet ha superat les cinc-centes lliures esterlines, una cosa que s’hauria evitat si els haguessin assignat els slots demanats el setembre passat per a la campanya de Nadal, que els hauria permès d’afegir dos-cents mil seients. D’altra banda, la companyia irlandesa de baix cost també ha explicat que vint mil persones hauran hagut d’anar de Londres a Dublin passant per Belfast.

Així doncs, Ryanair demana -gairebé a crits- que el govern irlandès vinent, que haurà d’estar format obligatòriament pel Fianna Fáil i el Fine Gael, elimini el límit de passatgers a l’aeroport de Dublin a fi que el Nadal del 2025 no hi hagi bitllets a cinc-centes lliures com enguany. La companyia dirigida per Michael O’Leary també s’acarnissa amb els Verds -una mica com els electors, que els van castigar a les urnes, passant de dotze diputats a només un- i etziba que ara que els Verds se n’han anat, el límit de passatgers se n’hauria d’anar amb ells.

 

Torna a dalt