L’aeroport de Dublin fa rècord de passatgers: 33,3 milions

L’aeroport de Dublin fa rècord de passatgers: 33,3 milions Vestíbul d'arribades de l'aeroport de Dublin / Foto: Liffey

Amb la legislació vigent no podia ultrapassar la xifra de trenta-dos milions de passatgers anuals, però tot i la frenada feta durant el desembre arran de la reducció de l’oferta hivernal, amb un 1% menys de viatgers respecte al mateix mes de l’any anterior, el 2024 l’aeroport de Dublin va fer el seu rècord històric de passatgers: 33,3 milions, una xifra que representa un augment del 4% amb relació al 2023.

De tota manera, el que hauria de ser una bona notícia suposa un maldecap per a molts i és que canviar el límit màxim de passatgers no serà gens fàcil arran del nombre d’administracions públiques que hi ha involucrades, com el Fingal County Council -l’administració local del lloc on hi ha l’aeroport, que és la més reticent a augmentar el límit-, la Dublin Airport Authority (daa), An Bord Pleanála -que és el regular urbanístic- i l’Irish Aviation Authority (IAA).

De fet, el mateix dia en què la daa va anunciar la xifra rècord de passatgers, el Fingal County Council va emetre un comunicat informant que havia rebutjat la sol·licitud de l’operador de l’aeroport dublinès per a augmentar el límit de passatgers fins als trenta-sis milions anuals, adduint diversos defectes de forma.

En aquest sentit, el comunicat ve a dir que la sol·licitud va fer-se de qualsevol manera incomplint diverses normes i amb informació molt confusa. D’altra banda, els trenta-sis milions que demana la sol·licitud invalidada és només un primer pas, però és evident que en cas que hi hagi un nou límit anual, haurà de ser força superior, perquè altrament, d’aquí a no res es tornarà a viure la situació actual.

I veient tot aquest serial inacabable hi ha diversos actors econòmics que es desesperen amb tanta burocràcia atès que això de limitar el nombre de passatgers té un fort impacte en l’economia irlandesa, sobretot tenint en compte que Irlanda és una illa i el gros de les inversions estrangeres és decidit per persones que arriben per via aèria a Dublin. També les companyies que operen a l’aeroport han demanat a crits que s’elimini aquest topall obsolet, alertant que frena els seus plans de creixement per Dublin -en el cas de les que ja hi són- o algunes de noves que voldrien obrir una ruta amb la capital irlandesa.

D’altra banda, sembla que durant la temporada estival no hi haurà restriccions gràcies al fet que l’Alta Cort ha suspès cautelarment la limitació del nombre de passatgers a l’espera d’un aclariment de la Cort Europea de Justícia, fet que permet a l’IAA d’assignar slots addicionals durant l’estiu vinent a les companyies aèries que els en sol·licitin.

 

Torna a dalt