Fingal denega l'enderroc de les espirals de l'aeroport

Fingal denega l'enderroc de les espirals de l'aeroport Les rampes espirals de la Terminal 1 / Foto: Liffey

La Terminal 1 de l’aeroport de Dublin fou inaugurada el 1972 i després de cinquanta-tres anys de servei ha quedat obsoleta i li cal una remodelació a fons, que la Dublin Airport Authority (daa) ja ha dissenyat amb l’objectiu de modernitzar-la i fer-la molt més eficient, oferint així una experiència òptima als passatgers que, en xifres globals de l'aeroport, l’any passat van ser 33,3 milions.

Tanmateix, el projecte ha patit un entrebanc després que el Fingal County Council, l’administració local on hi ha les instal·lacions aeroportuàries, hagi denegat el permís de demolició de les dues rampes espirals de formigó que hi ha en un dels laterals de la terminal, que antigament permetien als vehicles d’accedir als aparcaments que hi havia a les plantes superiors, però que ara ja no fan cap servei.

Segons el Fingal County Council, malgrat que aquestes estructures ja fa temps que són en desús, tenen un alt valor arquitectònic i és per aquest motiu que s’han de preservar, denegant-ne l’enderroc. Òbviament, la decisió no ha agradat gens a la daa, que un cop sabuda la notícia ha anunciat ràpidament que hi apel·larà, adduint que les rampes són obsoletes i que la seva demolició és necessària per a millorar l’aeroport.

D’altra banda, aquest només és un capítol més de la saga entre l’aeroport i la daa, que tenen una relació molt conflictiva arran de les molèsties que genera una infraestructura d'aquestes característiques, malgrat que també genera molts beneficis per a l’economia, no només local, sinó de tot Irlanda, atès que, en tant que illa, hom considera l’aeroport de Dublin la principal porta d’entrada al país.

I anteriorment, la disputa -que hom preveu que duri uns quants anys- era pel límit anual de passatgers, fixat als trenta-dos milions i ultrapassat el 2024, pel qual ja s’ha fet la sol·licitud per a augmentar-lo, tot i que la burocràcia va molt lenta pel fet que hi ha diverses agències estatals involucrades. I l’episodi anterior era per la nova pista nord, en què l’envol dels avions no seguia la ruta estipulada a la sol·licitud de permís d’obres i això generava un soroll inacceptable per als veïns de la zona.

 

Torna a dalt