Després d'anys al ralentí, el Luas Cork torna a accelerar

El projecte del Luas Cork ha entrat en fase de consulta pública amb la presentació oficial del traçat preferit en un acte celebrat al Comú de Cork que ha comptat amb la presència del Taoiseach Micheál Martin. La consulta pública romandrà oberta fins al dilluns nou de juny i els ciutadans podran participar-hi mitjançant el web www.luascork.ie, on també se’n podran veure els detalls i informar-se sobre diverses jornades de portes obertes.
El Luas Cork és una línia de tramvia de divuit quilòmetres de longitud, amb fins a vint-i-cinc parades, que connectarà Ballincollig -a l’oest- amb Mahon Point -a l’est-, passant pel centre de la ciutat. Aquest traçat enllaçarà punts clau com la Munster Technological University, l’Hospital Universitari, l’estació ferroviària de Kent, Blackrock i Mahon.
A més, la línia de tramvia també suposarà la construcció d’infraestructures noves, com un pont per a transport públic que unirà l’estació de tren de Kent amb el Kennedy Quay, carrils bici al llarg de bona part del recorregut, un park & ride -o aparcament de dissuassió- per a mil vehicles a Ballincollig i un centre de mobilitat a Mahon.
GALERIA DE FOTOS a sota
El tramvia és una infraestructura molt necessària i és que Cork ha estat designada per ser la ciutat amb el creixement més ràpid d’Irlanda en els vint anys vinents, amb una previsió d’augment de població d’entre un 50% i un 60%. Així doncs, iniciatives com el Luas Cork són fonamentals per a la regeneració urbana a gran escala i per a acollir el desenvolupament de les Docklands, on hom preveu de construir 20.000 habitatges nous i crear fins a 25.000 llocs de treball en un espai de 4,2 hectàrees.
D’altra banda, el projecte compta amb un ampli suport polític i institucional. En aquest sentit, el Taoiseach, que és de Cork, l’ha descrit com una transformació per a la ciutat que modernitzarà la xarxa de transport públic, millorant la connectivitat, l’accessibilitat i el dinamisme econòmic.
Per la seva banda, Darragh O’Brien, ministre de Transport, ha destacat que Cork ha estat seleccionada per la Comissió Europea com una de les primeres cent ciutats climàticament neutres d’Europa abans del 2030 i que el tramvia serà clau per a assolir aquest objectiu, contribuint a reduir l’ús del cotxe privat i les emissions de carboni i a millorar la qualitat de l’aire.
En l’àmbit local, Dan Boyle, batlle de Cork, ha celebrat el projecte, qualificant-lo de vincle vital llargament esperat que donarà als ciutadans una alternativa real al cotxe, remarcant alhora la necessitat de veure’l operatiu tan aviat com sigui possible.
El Luas Cork representa un projecte de transformació urbana ambiciós i estratègic que respon a les necessitats actuals i futures de la ciutat. Amb una planificació pensada per a la sostenibilitat, la inclusió i el creixement intel·ligent, aquest projecte podria ser un model de transport públic modern per a altres ciutats irlandeses i europees.
Galeria d'imatges
-
Clica i amplia-la Clica i amplia-la
-
Clica i amplia-la Clica i amplia-la
-
Clica i amplia-la Clica i amplia-la
-
Clica i amplia-la Clica i amplia-la
-
Clica i amplia-la Clica i amplia-la
-
Clica i amplia-la Clica i amplia-la
-
Clica i amplia-la Clica i amplia-la
-
Clica i amplia-la Clica i amplia-la
https://www.liffey.cat/index.php/inici/societat/81-societat/15473-140425-cork#sigProId67c5be8690