Tesco diu adéu al plàstic dels productes multipack
És força habitual que els productes que va enllaunats -com les mongetes, la tonyina o la salsa de tomàquet- es venguin en multipacks, és a dir, més d’una llauna -de tres en tres sol ser el pack més comú- i això requereix l’ús de plàstic a fi de mantenir-los junts. El problema és que aquest plàstic no és reciclable i això va en contra de la nova tendència de mirar pel medi ambient, amb l’agreujant que els multipacks són força populars entre els consumidors, sobretot en les famílies nombroses atès que, molt sovint, hi ha ofertes o descomptes.
Amb tot, als 151 establiments que la cadena de supermercats britànica Tesco té repartits arreu del territori, així com al servei de venda a domicili, el plàstic dels multipacks de la seva popular marca blanca -tant la de segment superior Finest com la de baix cost Value- començarà a desaparèixer dels prestatges a partir del mes de març vinent; s’espera que la mesura tingui un impacte molt gros perquè cada any Tesco ven aproximadament un milió i mig de multipacks.
Segons Kari Daniels, directora general de Tesco a Irlanda, d’ençà de fa uns mesos l’empresa treballa de valent per a mirar de reduir l’ús de plàstic que es consideri innecessari i aquesta mesura evitarà que s’emprin unes deu tones de plàstic anuals; això sí, Daniels ha volgut aclarir que la relació qualitat preu continuarà sent la mateixa.
La iniciativa de la cadena s’emmarca en l’estratègia de les quatre erres -retirar, reduir, reutilitzar i reciclar- i en cinc anys, cap al 2025, pretén d’eliminar totalment l’ús del plàstic allà on sigui possible; d’altra banda, en cas que per qualsevol motiu la seva utilització sigui necessària, Tesco treballarà conjuntament amb els seus proveïdors a fi de reduir la quantitat de plàstic al mínim.