Frenar una mica abans del radar ja no evitarà la multa
Aquest dilluns passat va començar la instal·lació d’un sistema de radar en el tram de l’autopista M7 entre les sortides 26 (Nenagh West) i 27 (Birdhill), al comtat de Tipperary, després que l’anàlisi de dades obtingudes a diversos punts de la xarxa d’autopistes l’any 2017 revelés que quan hi ha un volum de trànsit baix, n’hi ha uns quants -un 41% dels examinats- que ultrapassen el límit de 120 km/h, amb un 31% anant a una velocitat de fins a 135 km/h i un 10% circulant encara més de pressa.
De tota manera, el sistema emprat a l’M7 no serà l’habitual, que consisteix a calcular la velocitat en un tram molt curt just abans del radar i això fa que els automobilistes que en coneguin l’existència frenin una mica abans, tot i haver fet el Fittipaldi amb el peu enganxat a l’accelerador durant els quilòmetres anteriors; en aquest sentit, el nou radar instal·lat a Tipperary calcularà la velocitat mitjana entre les sortides 26 i 27, és a dir, un tram llarg, i frenar al darrer moment no servirà de res.
Aquest sistema ja fa gairebé quatre anys que funciona molt reeixidament al Dublin Tunnel, una infraestructura que abans semblava un Gran Premi de Fórmula 1 i on els casos d’excés de velocitat -amb un límit de 80 km/h- han passat del 55% al 10%, per la qual cosa, ara, Transport Infrastructure Ireland (l’antiga National Roads Authority), la Roads Safety Authority i la Garda han decidit de començar a traslladar-ho a la xarxa d’autopistes.
Durant els dies vinents, els operaris viaris instal·laran l’equipament a lloc, amb tota mena de senyalització que farà ben visible que allà hi ha un radar, i la Garda advertirà de l’entrada en servei del sistema deu dies abans, data que també s’anunciarà als panells informatius de la zona, tot amb l’objectiu de sensibilitzar els usuaris de la via i fer-los entendre que han de respectar el límit de velocitat.