El Beluga XL no s’arronsa amb el vent de la costa oest

El Beluga XL no s’arronsa amb el vent de la costa oest El Beluga XL a Shannon, Comtat de Clare / Shannon Airport via Twitter

Quan s’anuncia un temporal de fort vent en alguna zona concreta, les companyies aèries miren d’evitar de volar-hi i així estalviar-se problemes, però també n’hi ha que no deixen passar l’ocasió per a posar a prova els seus avions i la costa oest d’Irlanda, que de tant en tant rep els embats dels forts temporals provinents de l’Atlàntic, ha esdevingut un lloc ideal.

En aquest sentit, quan els enginyers d’Airbus van veure quina era la previsió meteorològica per a aquests dies a la costa oest, no van dubtar ni un moment a enviar un Beluga XL a fer la ronda al voltant de l’aeroport de Shannon que, amb una pista de 3.199 metres de longitud -la més llarga de tot Irlanda-, permet d’operar amb qualsevol model d’avió.

L’aparell va enlairar-se a les onze del matí i després de dues hores fent tota mena de proves enfrontant-se al fort vent lateral -el temut crosswind-, que segons Met Éireann va arribar a tenir ràfegues superiors als 100 km/h, va tornar cap al seu punt d’origen, la ciutat occitana de Tolosa de Llenguadoc, on Airbus té un dels seus centres de producció a Europa. Amb tot, les condicions no eren tan adverses com les que un Airbus A330-NEO va trobar-se l’octubre del 2019 amb l’huracà Lorenzo, que va arribar a Irlanda ja convertit en tempesta.

El Beluga XL que va visitar Shannon és un dels sis emprats per Airbus per a transportar material entre les seves fàbriques, essent la ruta Tolosa – Hamburg una de les més habituals, i és que té una càrrega útil de 51 tones i 4.000 km d’autonomia de vol. El seu nom no el van triar a l’atzar sinó que fa referència a la forma de l’aparell, força semblant a una beluga o balena blanca, amb l’afegitó que a l’exterior dels avions hi ha pintats uns ulls i una boca, que fa que encara semblin més belugues, això sí, voladores en lloc de nedadores.

Per la seva banda, Niall Maloney, director comercial i d’operacions a Shannon, va mostrar la seva satisfacció pel fet que l’aeroport serveixi per a provar i millorar la seguretat dels avions en condicions extremes, una pràctica molt habitual a la zona d’ençà dels anys setanta, atès que la majoria de fabricants aprecien molt la qualitat del vent i les bones instal·lacions disponibles. De fet, tots els models d'Airbus han passat la prova de foc, o vent, allà.

Font: RTÉ

 

Torna a dalt