396 usuaris d’e-dublinbikes tornaran a suar la cansalada
El proppassat trenta de març, els usuaris de Dublin Bikes menys avesats a imitar les escenes del Tour de França el dia de l’etapa del Tormalet o del Télégraphe van començar a circular pels carrers de la ciutat aplicant la llei del mínim esforç gràcies a la bateria instal·lable en 800 de les 1.600 bicicletes que componen la flota del bicing dublinès, que permet de moure’s amunt i avall sense haver de fer servir els pedals tostemps.
Tanmateix, l’alegria entre els 396 usuaris -d’un total de 46.000- que van pagar seixanta euros addicionals per a poder gaudir de l’opció híbrida, no ha durat gaire, més concretament, dos mesos: abril i maig. En aquest sentit, l’empresa publicitària JCDecaux, operadora del servei juntament amb l’ajuntament, ha fet una crida a retornar les bateries després que s’hagi reportat curtcircuits durant la recàrrega.
Amb tot, per ara només han estat tres casos aïllats a França i no es té coneixement de cap incident similar entre les bateries distribuïdes al bicing de Dublin. D'altra banda, JCDecaux ha demanat disculpes per les molèsties causades -sobretot haver de tornar a suar la cansalada de mala manera en els carrers més costeruts de la ciutat- i ha informat que un cop es revisin les bateries i el software, es retornaran als usuaris.
Aquesta opció híbrida consisteix en una bateria, de disset centímetres de llarg i 530 grams de pes, que no està instal·lada de manera permanent a la bicicleta sinó que s’ha de dur de casa i col·locar en un dispositiu situat al cistell davanter. D’altra banda, la bateria no només funciona amb una Dublin Bike sinó que també serveix per a recarregar altres dispositius, com mòbils o tauletes.
Dublin Bikes va engegar l’any 2009 i actualment té uns 46.000 usuaris, que van amunt i avall fent servir una flota de 1.600 bicicletes repartides entre 117 estacions.