Punts de càrrega en aparcaments de més de deu places

Punts de càrrega en aparcaments de més de deu places Flota de cotxes elèctrics / Foto: Liffey

Tot i que a Irlanda cada vegada es venen més cotxes elèctrics, les xifres disten molt dels països capdavanters i el departament de Medi Ambient creu que una de les raons principals és la manca d’infraestructures, sobretot punts de recàrrega, fent que molts automobilistes que havien pensat de comprar-se un eCar, finalment no vulguin córrer cap risc, canviïn de parer i triïn un vehicle amb motor de benzina o dièsel.

Tanmateix, això podria canviar d’aquí a uns anys, no només per l’expansió de punts de recàrrega duta a terme per l’elèctrica ESB sinó també per la nova normativa que obligarà a instal·lar-ne en aparcaments de complexos residencials de nova construcció en què hi hagi més de deu places; per contra, als edificis ja existents, se n’hauran d’instal·lar només en el cas que hi hagi més de vint places, amb el primer de gener del 2025 com a data límit.

Segons Darragh O’Brien, ministre d’Habitatge i Medi Ambient, la nova normativa és un senyal inequívoc del compromís d’Irlanda per a fer la transició cap a l’energia neta; el ministre també va afirmar que el sector de la construcció té un potencial immens per a contribuir a bastir una economia competitiva i amb una petjada de carboni zero.

Per la seva banda, Eamon Ryan, líder dels Verds i ministre de Transport, va mostrar la seva satisfacció per la nova normativa i va recordar que la proporció de vehicles elèctrics cada vegada és més alta, una tendència que hauria d’anar in crescendo en el futur gràcies a les diverses iniciatives del govern, que té una marcada agenda verda impulsada pel seu partit.

 

 

 

Torna a dalt