Primer supermercat sense caixes ni self-checkouts

Primer supermercat sense caixes ni self-checkouts La botiga sense caixes a Clonskeagh, Dublin 14 / Foto: Flutter via Twitter

Als supermercats d’Irlanda cada vegada hi ha menys persones cobrant a la caixa i més self-checkouts, és a dir, dispositius on la clientela s’ho fa tot ella escanejant el codi de barres del producte i pagant; tanmateix, l’establiment que Compass Group ha obert al barri de Clonskeagh (Dublin 14) ha anat una mica més enllà perquè l’única cosa que s’ha de fer quan hom hi va a comprar és escanejar el mòbil a l’entrada i oblidar-se de codis de barres, de caixes, de diners en metàl·lic o de targetes bancàries, així de fàcil.

En aquest sentit, el comprador s’ha de descarregar una aplicació mòbil i associar-la a una targeta de crèdit; després, quan entra a la botiga ha d’escanejar mòbil, a semblança de les portes que hi ha als aeroports, que s’obren quan el passatger valida el codi de la targeta d’embarcament. A partir d’aquell moment, dotzenes de càmeres instal·lades al sostre fan un seguiment de la persona i mitjançant un sistema basat en la intel·ligència artificial, controlen què es posa dins del cistell tot apuntant-ho al cistell virtual. Finalment, quan el client surt de la botiga es fa el càlcul final i al cap d’uns minuts s’envia la factura a l’app mòbil.

D’altra banda, per als més primmirats en temes de privacitat, oimés amb l’alt nombre de càmeres que ho controlen tot, els qui han desenvolupat aquesta tecnologia asseguren que no hi ha cap reconeixement facial sinó que el sistema genera, per a cada client, una figura molt simple, que gairebé sembla el dibuix d’una persona fet per un infant -només hi ha línies i cercles-, que associa amb els productes que les càmeres veuen que van a parar al cistell.

Aquest primer establiment ha obert al renovat quarter general de Flutter Entertainment, un grup sorgit de la fusió de les cases d’apostes Paddy Power i Betfair, tot i que és de lliure accés per a tothom. A més, Compass Group té la intenció d’expandir el concepte amb l’obertura de noves botigues, tant a Irlanda com al Regne Unit.

Font: RTÉ

 

Torna a dalt