La rebaixa del 20% a Dublin Bus s’ha de fer bus per bus

La rebaixa del 20% a Dublin Bus s’ha de fer bus per bus Un vehicle de Dublin Bus al centre de la ciutat / Foto: Liffey

Entre les diverses mesures anunciades a bombo i platerets pel govern ara fa unes setmanes a fi d’alleujar la castigada butxaca dels ciutadans, que veuen com el cost de la vida augmenta sense aturador, hi ha una rebaixa del 20% a les tarifes del transport públic, que en el cas de l’autobús va començar a implementar-se ahir a gairebé tots els operadors.

De tota manera, la companyia que té més passatgers, és a dir, Dublin Bus, no ha pogut aplicar la rebaixa perquè, segons sembla, canviar el fitxer informàtic de les tarifes és molt senzill i es fa a les oficines centrals, però el sistema operatiu del dispositiu que valida els títols de transport és molt antic i requereix un recalibratge manual a cada autobús, amb l'agreujant que la flota de la companyia supera amb escreix el miler de vehicles, per la qual cosa, no es preveu que la feina estigui totalment enllestida fins al mes de maig.

Per la seva banda, Dublin Bus s’ha defensat dient que el fet que hi hagi un dispositiu a cada autobús suposa que tot sigui molt més complicat que no pas els altres mètodes de transport, com el tren o el tramvia, que no tenen validadors ni màquines expenedores de bitllets als combois sinó a les estacions o parades, i això fa que l’actualització del programari amb les noves tarifes sigui molt més fàcil.

A més, com que es vol aplicar la rebaixa del 20% al tren, tramvia i autobús urbà alhora, els commuters no podran gaudir del descompte fins ben bé el mes de maig, essent una de les raons principals del retard el fet que la interoperabilitat entre els diferents mitjans de transport públic requereix de dur a terme moltes proves abans de fer-ne el llançament a fi d’assegurar-se que tot funcionarà correctament.

Font: The Journal.ie

 

Torna a dalt