Bicicletes elèctriques de càrrega per a la darrera milla

Bicicletes elèctriques de càrrega per a la darrera milla Una e-cargobike de la fleca Camerino / Foto: DCC via Twitter

El passat mes de setembre, el Comú de Dublin va endegar una prova pilot amb un sistema de bicicletes elèctriques per a repartir mercaderies a la darrera milla, és a dir, el darrer tram fins a la porta del client, una tasca que normalment s’havia fet amb furgoneta, però que ara, amb la febre mediambientalista, ha evolucionat cap a l’energia neta, tant verda -amb vehicles que funcionen amb bateries elèctriques- com humana -fent anar els pedals-.

Les bicicletes, anomenades e-cargobikes, es poden llogar per cent euros mensuals al Comú, que és el promotor d’aquesta iniciativa conjunta amb la companyia de bicing Bleeper i que s’emmarca en el Pla d’Acció Climàtica amb l’objectiu de millorar l’aire que es respira a la ciutat, emprant tota mena de vehicles no contaminants. A més, cada usuari rep un report individualitzat on pot veure l’ús que en fa, els diners estalviats i la reducció en l’emissió de gasos hivernacle amb relació a un vehicle de motor, a banda de fer publicitat per allà on passi puix que la bicicleta es pot decorar amb la marca de l’empresa.

Entre els diversos avantatges d’aquests vehicles a pedals hi ha el fet que no requereix cap llicència de conducció -ideal per als qui no tenen carnet, sobretot els més joves, que acostumen a fer aquesta feina-, no suposa una gran despesa com els milers d’euros que costaria comprar una furgoneta -més despeses de carburant, aparcament, assegurança, impostos i manteniment-, es pot aparcar a la vorera, permet d’escurçar el trajecte anant per carrers de vianants i obliga el conductor a fer exercici, cosa que molt probablement es traduirà en un treballador més feliç, amb bona salut, en plena forma i amb un rendiment més alt. 

Les empreses interessades han d’emplenar un formulari, que és analitzat per tècnics municipals a fi de determinar si encaixen en els objectius de la prova pilot, essent un requisit obvi que una de les activitats de la companyia sigui vendre algun producte físic. La iniciativa és exclusivament per a la zona administrada pel Dublin City Council, tot i que en cas de ser d’un altre lloc, es poden donar les dades de contacte i el Comú mirarà de trobar alguna alternativa per a provar una e-cargobike.

 

Torna a dalt