Només un 3% del parc mòbil estatal és elèctric o híbrid

Només un 3% del parc mòbil estatal és elèctric o híbrid Flota de vehicles elèctrics estatals / Foto: Liffey

Durant els darrers anys, a fi de reduir la contaminació i en el marc d’una agenda verda que ha agafat embranzida amb l’arribada dels Verds a l’executiu tripartit, el govern ha promogut el cotxe elèctric, amb incentius fiscals, descomptes i implementació d’una extensa xarxa de punts de recàrrega repartits arreu del territori, però segons les dades facilitades per Hildegarde Naughton, ministra d’Estat de Transport, responent a una qüestió parlamentària plantejada per la diputada socialdemòcrata Jennifer Whitmore, sembla que l’administració pública no predica gaire amb l’exemple.

En aquest sentit, dels 12.213 vehicles propietat de departaments governamentals, empreses i agències públiques així com tota mena de quangos, només 391 són 100% elèctrics o híbrids, és a dir, un magre 3% del parc mòbil de l’administració pública. De tota manera, aquesta xifra és millor que no pas la del parc mòbil privat, que només és de l’1,8%, més concretament 52.000 cotxes elèctrics d’un total de 2,9 milions de vehicles registrats a la República, cosa que farà molt difícil d’assolir el milió de cotxes emprant energia verda que el govern vol veure circular per la xarxa viària l’any 2030.

D’altra banda, el departament de Transport ha creat una oficina, la Zero Emissions Vehicle Ireland (ZEVI), a fi de gestionar el creixement del parc mòbil elèctric, augmentant el nombre de punts de recàrrega i incentivant la compra d’aquesta mena de vehicles. Amb tot, la diputada Whitmore assegura que això està molt bé, però que el govern hauria de mostrar lideratge comprant cotxes elèctrics per a la seva flota, llevat dels casos en què no sigui pràctic operativament, com per exemple els cotxes de la Garda.

Pel que fa al govern, només tres dels disset cotxes oficials amb xofer de la policia disponibles per a ministres són elèctrics o híbrids, la resta, gairebé tots dièsel. En el cas del Taoiseach, el Lexus del 2019 amb què es desplaça és híbrid, tot i que sembla que domina més la benzina que no pas l’electricitat perquè durant l’any passat, en què va recórrer uns 52.000 km, va emplenar el dipòsit 149 vegades, consumint 6.246 litres, que van tenir un cost total de 9.160 euros.

Font: Irish Examiner

Torna a dalt