48 cap a França a redimir-se per la irlandesa Ciarán
La setmana passada, les costes de la Bretanya i de Normandia van rebre l’impacte de la tempesta Ciarán, la tercera de la temporada 2023-2024 amb nom propi a la llista conjunta entre Met Éireann, la Met Office britànica i el servei meteorològic dels Països Baixos. Curiosament, Ciarán és un nom irlandès, però la tempesta només va passar de resquitllada pel sud de l’illa, malgrat que la previsió feta uns dies abans feia témer el pitjor.
Bàsicament, que una tempesta amb nom irlandès va causar seriosos danys a França, amb més d’un milió de llars quedant-se sense electricitat la nit del primer de novembre. Tanmateix, ara, com si fos un acte de redempció, un grup de quaranta-vuit d’operaris d’ESB Networks, la companyia pública que s’encarrega del manteniment de la xarxa elèctrica a Irlanda, ha anat cap a la zona afectada a fi d’ajudar els seus homòlegs francesos, que no donen l’abast arran de la magnitud dels danys.
Segons Nicholas Tarrant, director general d’ESB Networks, la companyia té un magnífic historial a l’hora de respondre a aquesta mena de fenòmens a Irlanda, però també a ultramar, com l’any 2021, quan van ajudar els seus homòlegs anglesos i escocesos, desbordats pels danys causats pel fort vent durant el pas de les tempestes Arwen i Barra.
De fet, hi ha molta reciprocitat entre Irlanda, el Regne Unit i França i aquí tothom dóna un cop de mà a tothom qui el necessiti; en el cas dels francesos, l’octubre del 2017, la seva ajuda va ser cabdal per tal de restablir el proveïment elèctric en àmplies zones al nord i a l’oest del comtat de Cork després del pas de la tempesta Ophelia i ara els irlandesos els ho volen agrair pagant amb la mateixa moneda.
This evening, ESB Networks crews of 48 skilled network technicians and support staff are sailing to Cherbourg in France to assist our French counterparts in their efforts to restore electricity to customers in Brittany and Normandy following Storm Ciarán. https://t.co/FAffa2pirG pic.twitter.com/O1ydIc7Uj7
— ESB Networks (@ESBNetworks) November 4, 2023