Engeguen els endolls de recàrrega dels busos elèctrics
El juliol passat es va saber que desenes d’autobusos elèctrics nous de trinca i que, en principi, haurien d’estar circulant amunt i avall pels carrers de Dublin, romanien estacionats a la cotxera perquè els carregadors elèctrics que els havien d’alimentar encara no havien estat instal·lats i és que, si bé Dublin Bus havia rebut el permís urbanístic per a construir subestacions elèctriques, quan va voler instal·lar cables i endolls a la part exterior de les subestacions, se li va denegar una exempció i va haver de sol·licitar un nou permís, que a vegades, per qüestions de paperassa, pot tardar uns quants mesos.
De tota manera, Eamon Ryan, líder dels Verds i ministre de Transport, ha anunciat que a final d’aquesta setmana entraran en funcionament cinquanta-sis carregadors a la cotxera de Summerhill, per la qual cosa Dublin Bus hauria de poder fer servir alguns dels autobusos que han romàs inactius durant uns mesos, malgrat que n’hi ha alguns que ja fa dies que hom pot veure prestant el servei a les rutes 122 i 123.
També han començat a treballar els conductors que han estat rebent formació durant les darreres setmanes i és que amb la crisi de manca de personal que afecta molts sectors de l’economia irlandesa -sobretot el transport, tant de persones com de mercaderies-, Dublin Bus malda per a trobar-ne, anunciant a bombo i platerets als panells davanters dels autobusos o a la publicitat dels laterals dels vehicles, que cerquen gent i que, sobretot, paguen bé.
A més, s’espera que a final d’any també entrin en servei els vuitanta endolls de la cotxera de Phibsboro, fet que permetrà que, en total, es pugui recarregar la bateria de cent trenta-sis autobusos. Com ha explicat el ministre Ryan durant la presentació dels endolls a Summerhill, això permetrà de tenir un transport públic de qualitat i una ciutat més sostenible, amb un aire més net i amb menys soroll, fet que facilitarà que Irlanda pugui assolir els objectius marcats en matèria mediambiental.
D’altra banda, durant els mesos vinents continuaran arribant autobusos nous procedents de la fàbrica que Wrightbus té a Ballymena (Comtat d’Antrim), a qui s’ha fet dues comandes, una primera de 120 vehicles i una segona de 221, en el marc del procés de transició d’una flota de combustió fòssil cap a una de neta; en aquest sentit, s’espera que l’any 2035 el 85% dels vehicles de Dublin Bus siguin d’emissions zero.