La tempesta Éowyn podria ser la més forta jamai vista

La tempesta Éowyn podria ser la més forta jamai vista Alerta roja per la tempesta Éowyn / Met Éireann

Met Éireann ha emès una alerta roja per al divendres al matí i és que tots els models preveuen que el pas de la tempesta Éowyn generi una forta disrupció a tota l’illa, sobretot a la costa i més concretament a la nord-oest, amb ràfegues de vent que podrien ultrapassar els 150 km/h, tot i que en alguns models arriben als 210 km/h. Pel que fa a la mar, a la costa oest es preveuen onades de tretze metres i és per això que durant les darreres hores el gros de la flota pesquera s’ha espavilat a trobar refugi a port.

De fet, alguns dels meteoròlegs amateurs més coneguts de les xarxes socials, com el popular Carlow Weather, han assegurat que no recorden res de semblant i que podria ser una de les tempestes més intenses de la història, flipant en colors, literalment, perquè als models meteorològics n’apareixen alguns que no havien vist mai, si més no a Irlanda.

Una alerta roja vol dir que hi haurà situacions de molt perill per a la vida humana, com arbres caiguts, inundacions, talls d’electricitat, conducció difícil, objectes voladors o danys a estructures, entre altres, i és per això que les autoritats han demanat que, en la mesura que sigui possible, no se surti de casa; en aquest sentit, els centres d’ensenyament han suspès les classes i el gros dels centres de treball romandran tancats, per la qual cosa han dit els seus empleats que poden treballar de casa; a més, la National Transport Authority ha informat que no hi haurà transport públic mentre duri l’alerta roja.

I si amb tot això no n’hi hagués prou, el nom de la tempesta, que és la cinquena de la temporada de la llista conjunta que tenen els serveis meteorològics d’Irlanda, el Regne Unit i els Països Baixos, afegirà encara més misticisme a tot plegat perquè no és un nom de persona, com molts dels altres noms de la llista, sinó que és fictici, més concretament inventat per Tolkien al Senyor dels Anells alterant lleugerament el nom gal·lès Øwyn, amb l’agreujant que Éowyn, que vol dir amant dels cavalls, és una dona guerrera que, al galop, s’emporta tot allò que es posa davant seu.

D’altra banda, com d’habitud en aquestes situacions, no han mancat les escenes d’histèria col·lectiva amb dos productes molt concrets: la llet i el pa de motlle, que han desaparegut dels prestatges dels supermercats, una pràctica que va començar el febrer del 2018 quan hi va haver la gran nevada provocada pel xoc entre la tempesta Emma i una massa d'aire siberià coneguda com la Bèstia de l'Est, una mica a l’estil del paper de vàter a l'inici de la pandèmia.

 

Torna a dalt