eParadoxa: Irlanda és on més anuncis es bloquen
Les grans icones d'internet, que obtenen la majoria dels ingressos via publicitat, tenen la seva seu europea a Irlanda, com és el cas de Google, Facebook, Twitter o Linkedin; tanmateix, segons l'informe 2017 Global Adblock dut a terme per l'empresa Pagefair, Irlanda és, juntament amb Grècia, el país on més es bloca els anuncis que apareixen per les webs, amb dos de cada cinc internautes blocant anuncis als seus dispositius d'internet.
Això ha fet que els mitjans amb publicitat tradicional, sobretot la premsa escrita, hagin gaudit d'un augment d'ingressos després d'anys de declivi. De tota manera, gegants com Google o Facebook no s’han vist gaire afectats en el blocatge d'anuncis gràcies al seu software a prova de foc, una tecnologia que els ha permès d'acaparar bona part del pastís publicitari online, dos terços del total, en detriment de les companyies amb tecnologia fàcilment blocable.
Els motius per blocar anuncis són diversos però la majoria d'usuaris ho fa més per seguretat, evitar l'alentiment de la navegació o la invasió de privacitat més que no pas per no veure publicitat.
Font: Irish Independent
URL curta: bit.ly/2kTbOqA